Vyjadrenie sa k prípravným procesom stavby 13.10.2022

14.10.2022

Vladimír Čuchran, Lomnická 2, 040 01 Košice 


Váš tel:

Váš fax:

Váš e-mail:

Košice: 13.10.2022

Naša značka:

Ku vašej značke:

VEC: "BYTOVÝ DOM S POLYFUNKCIOU "KLAS" vyjadrenie sa k prípravným procesom stavby - Rozhodnutie, Výrok úradu z 19. 09. 2022


Predkladáme vám spracované pripomienky ku hore uvedenej prípravnej dokumentácií.

Ďakujem

Keďže k dnešnému dňu nedošlo ani po čase rátanom v rokoch, ku odpovediam na moje predošlé pripomienky ku príprave menovanej stavby, kde bolo z mojej strany odoslané množstvo pripomienok a odpoveďou bolo suché konštatovanie "berie na vedomie", pokračujem v nekonečnom seriáli pripomienkovania. Treba poznamenať, že ak by došlo k spolupráci aj s obyvateľmi sídliska, jeho odbornou účasťou, dokumentácia bola spracovaná dôkladne, nemusel by proces vyzerať tak, ako je dnes. Pripomienky sú relevantné, podstatné a skôr by sa mohli považovať za technickú pomoc investorovi pri všetkej skromnosti a nepopierateľne, od skúseného technika.

Neviem, či mám ďalej a neustále upozorňovať, riešiť, pokračovať. Mnohé veci som už uviedol v minulosti a najmä to, že je to malý priestor na stavbu a je to konflikt aj bezpečnostný a technická neriešenosť, nepredvídanosť, kde nesúhlasíme s výškovým riešením a ešte uvádzaním do omylu prikrášľovaním, idealizovaním rozmerov konštrukcií majúcich vplyv na výšku budovy, neriešením a zavádzaním týkajúceho sa rozsahu zelene v rozporuplných riešeniach, zlými a stiesnenými pomermi, ktoré neumožňujú plniť investorské predstavy (parkoviská za budovou), odstupy od budovy od plotu na hranici pozemku, čo sme aj meraním skutkového stavu dokazovali, zlým dopravným riešením, šírkovým usporiadaním prístupovej vozovky, bagatelizovaním rozsahu záberov týkajúcich sa výrubov, umiestnenia smetiskových kontajnerov, riešenie oddychovej, rekreačnej zóny za frekventovanou zásobovacou a sídlištnou cestou na okraji prudkého svahu, na smetisku, neriešením zásobovania potravinami celého sídliska, keďže dochádza ku likvidácií pôvodných (iné služby čo boli pôvodne v časti, v objete espressa taktiež zmizli) a podobne.

Žiaľ, vlastne ani neviem v akom postavení som pri riešení, v príprave tejto stavby. Ak by som mal byť plnohodnotným účastníkom stavby, musel by som mať aj plnohodnotný prístup k dokumentácii na pripomienkovanie s patričným ohodnotením a samozrejme, museli by sme byť ako obyvatelia sídliska so svojimi požiadavkami akceptovaní, počnúc od rešpektovania podanej petície, na ktorú sme nikdy nedostali odpoveď.

Založenie hlavného objektu, vedenie dopravy počas zakladania

  • Treba si uvedomiť, že zakladanie bude vyzerať nejako takto. Hlbinná jama, veľký výkop a odtiaľ pilotovanie. Pred tým zachytenie svahov je samozrejmosťou (v tomto prípade podzemné pilótové steny). To možno realizovať po odstránení pôvodných základov Na snímku sú vybudované záchytné oporné podzemné steny a následne sa vŕtajú na kraji výkopu pilóty pod budúcimi stenami a piliermi skeletu. Rozoberám v obrázkoch dole. 

Stavebná jama nemôže podkopať cestu poza budovu a preto tá počas výstavby jednoducho nebude fungovať, minimálne ako dvojpruhová určite nie. Je potrebné si uvedomiť, že skelet je založený na pilótach a že teda rad pilót pôjde pod krajným radom stĺpov, samozrejme ten má ešte aj odstup od výkopu a je tam ešte nejaká oporná stena, podzemná stena, paženie zaisťujúca svah, zeminu nad dnom veľkej jamy. Takže konštrukčne je už v ceste. K tomu bezpečnostný odstup od staveniska, zábrana, plot a možno aj bezpečnostné prekrytie a minimálne jeden jazdný pruh je fuč.

  • Taktiež predstava o dĺžke a polohe parkovacieho státia je mylná. Normový rozmer je 5,3 m a začínať sa môže niekde za obrubníkom s oplotením, či zábranou voči pádu vozidiel. Nemožno zasahovať do cudzieho pozemku.
  • Z toho jednoznačne vyplýva, že počas výstavby nemôže fungovať časť ulice Cesta Podhradová, teraz vedená poza potraviny pre verejné účely. Mala by sa vybudovať dočasná a najlepšie aj ako trvalá komunikácia cez p.č. 7132/33 (mesto) s vyústením niekde pri 7132/247, 7098.
  • Upozorňujem na spády rámp a nástup na parkovné miesto z rampy

Státia prístupné z rampy:

Koncepcia s usmernením zásobovania vzadu na rovnakom mieste ako doteraz pri predkladanom riešení vyvoláva potrebu odstrihnutia z budovy a zahĺbenie vstupu, ťažkopádneho zásobovanie cez dve podlažia s potrebou dvoch vozíkov pre manipuláciu pri výťahu a záber komunikácie. Ak by však auto vstupy boli sústredené v jednom mieste s pridaním zásobovacej rampy, či chodby s rozdielnou výškou kvôli nákladnej rampe s priamym napojením na sklad, zásobovanie, vyprázdňovanie odpadom z potravín, neboli by potrebné jalové priestory spojené s manipuláciou komodít cez dve podlažia. (pridaná rampa vpravo).

  • Pri variante s vybudovaním spojovacej cesty cez p.č. 7132/33 (mesto) by nadobudlo územie za budovou úplne iný zmysel.
  • Riziká založenia zemných prác na hrane kopca spojené najmä s podmáčaním a líniovým narušením skalnej horniny:
  • Nutno povedať, že sa ťažko dá zorientovať v riešení, ak v situáciách úplne chýbajú výškové kóty, aby sa dalo zorientovať v vo výškových vzťahoch vstupov, úpravách priľahlého terénu, výškach priľahlých podlaží, čo je základnou úlohou výkresu situácie. V komplikovanejších vzťahoch som vždy prikladal technické 3D pohľady, videá, rezy komplikovaným miestom. 

Výsadba stromov na mestskom pozemku

Nedostatok zelene na stavbe, vyústil do zápisu a spracovaniu urbanistickej štúdie: 

Za zmienku stojí ponúkaná výsadba 100 vzrastlých stromov na spomínanej parcele v existujúcom stromovom parčíku. To by muselo tých 100 nových vyrásť v troch podlažiach nad sebou.   

Doterajší parčík
Doterajší parčík

Nuž existujúci a funkčný parčík je preseknutý VVN vedeniami, ktoré musia spĺňať požiadavky normy, čo tu popisujem. .

Park foto: https://eu.zonerama.com/horami/Album/8501338

Autor udáva:

Treba pripomenúť normu, ktorá hovorí o vzdialenosti od krajného vodiča vedenia na obe strany. Takže ochranné pásmo sa rovná súčtu obojstranných pásem + šírka vedenia. 

Záver si hádam každý urobí sám, že ide o diletantský, normy nesplňujúci návrh, ktorý aj po veľmi pofidernom podpísaní a zápisničnom súhlase zúčastnených strán je technickým paškvilom. 

Koncepcia zásobovania obyvateľstva, obchodná sieť

Možno očakávať úplnú zmenu chovania zákazníkov od kamenných obchodov ku e-shopom, kde kamenné obchody s vyššími cenami budú slúžiť na ohmatanie tovaru a lacný eshop na jeho objednávku. Platí to najmä pre nepotravinový sektor. To samozrejme nabúra sieť zásobovania a tá nebude zbytočne zabiehať do skladov obchodov a odtiaľ do kamenných predajní a odtiaľ si ich zákazník nejako dopraví domov, na miesto spotreby, čo býva so vzdialenejších zdrojov najčastejšie osobným autom. E-shop dopraví objednávku ku dverám zákazníka v dohodnutom termíne, hoci to dosť pokrivkáva. Takže sa môže výrazne zmeniť pohľad na lokálne predajne a ich služby a samozrejme na dopravnú záťaž, ktorá sa pri preferovanej individuálnej doprave ešte zvýši. Je úplne možné, že motorizovaný obyvateľ sídliska si nakúpi cestou z práce, či zrobí hromadný nákup cez víkend, čo sa už deje a teda miestny lokálny obchod aj keď umiestnený pod domom, stratí v konkurenčnom prostredí a pri zvolených zvyklostiach svoj zmysel a ten zostane len peším užívateľom sídliska.

Na záver

Čo sa týka úrovne a odbornosti v komunikácií, takáto nízka úroveň, nulová odpoveď, ignorácia ma veľmi uráža, zaberá môj čas. Riešil som v živote kvantum technických problémov, ale nezaoberal som sa zúfalými návrhmi, s ktorými som sa vlastne pri vysokej odbornej úrovni účastníkov, (štátni, zahraniční investori, projektanti, dodávatelia, odborné inštitúcie, orgány a organizácie), vlastne ani pri významných investíciách ani nestretol. Nik si nedovolil podhodiť na prejednanie diletantský návrh, či projekt, ktorému by sa všetci zúčastnení odborní zástupcovia vysmiali. (https://horami.sk/zivotopis-pracovny/)

Toto je hanba na pokračovanie. Robím tu poradcu, riešiteľa, kontrolóra a doteraz sa nik ani neunúval zodpovedať na technicky relevantné pripomienky z mojej strany. Tieto problémy zamlčovaním nezmiznú. Ich riešenie za pochodu je tým najdrahším variantom výstavby. Niektoré sú už akceptované a mnohé budú musieť byť, pretože fyzika, matematika a okolnosti nepustia.

Predošlé pripomienky spolu s dianím okolo stavby sú podchytené a zverejnené na https://podhradova.webnode.sk/espresso-potraviny/

Bolo by dobré, a ohradzujem sa, aby sa pripomienky kopírovali a zverejňovali spolu s obrázkami, pretože text bez obrázkov stráca zmysel. Technické prostriedky na to sú minimálne, farebnú tlačiareň, kopírku, skener si za dve stovky môže dovoliť hocikto. Spracovanie.pdf súborov je taktiež všeobecne prístupné a ovládateľné.

Ďakujem 

...........................................................................

Vladimír Čuchran,

obyvateľ sídliska a sused,

stavebný technik,

predseda spoločenstva vlastníkov bytov Lomnická 2, 4, 6, Košice 

sídlisko Podhradová, stránky pre občanov založené 28.03.2018  
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky